lördag 1 augusti 2009

Lycksele Djurpark

Vi var på en liten mini semester till Lycksele och Djurparken, var även in på Skogsmuséet och såg på alla skogsmaskiner och dylikt Men i alla fall..Gumman trivdes som fisken i vattnet när vi var på våran lilla mini semester =) Nått som inte var så poppis var att promenera i alla backarna på djurparken och jag kan också instämma att det var inte min favorit heller...nå..bara vackert promenera med styv mage och glatt humör ;)
Gumman i hotellets leksrum innan vi for på djurparken, men det verkade roligt även där.
lite karuseller hann vi ju med innan regnet började, men som tur var så regnade det inte så farligt så det gick ann i alla fall.

Mera karuseller, Gumman ser ju inte ut att klaga =) men hör och häpna. Efter en stund var det inte roligt längre och det var nån liten gumma som ville av ;)

En söt liten räv, satt så snällt vid staketet och var inte alls rädd.

Gumman sa efter vägen att hon ville rida på hästen, och det fick hon. Kanske blir en liten häst tjej av gumman och inte en fotbolls spelande tös som farfar vill ;)

Pappa..vart är du?
Amanda och Anders åkte och klättrade i tornet, men där en stund undrade jag om han fastnat där inne för det tog så lång tid ner ;) men det var samma för alla (skratt)
Gissa om jag stod och skrattade nere på marken så jag nästan pinkade på mig, hade ju värsta bilden framför mig med en Anders fast på mitten av kanan ;)



I torsdags var vi till Leif och Ing-Britts (Anders farbror och hans fru) stuga på en släkt träff på Tunnskär i Baskeri skärgård. Super fint väder och trevligt =) Amanda var så snäll och lekte på med hundarna när Emma och Emelie farit hem. Men till slut så vart det för mycket och gumman vart överkörd av två av hundarna så då var det inte lika roligt längre. En och annat skrubbsår fick vi oss men det är ju sånt som sommaren hör till på små ben. Badade och hade kul. Som sagt bästa vädret och en super skön sommar dag och kväll, då kändes det som att man verkligen njöt av att det var sommar och att man är ledig. Har ju två veckor kvar på min semester och sen kanske jag blir arbetslös..jag har ingen aning. Men man får göra det bästa av situationen och vänta på att ett annat jobb kommer..nämligen bebisen =) Just nu längtar jag verkligen efter att det ska komma sig ut. Känner mig så klumpig och börjar vara ganska så less. Men bara att kämpa vidare och hoppas på det bästa.

Ska nu göra oss klara för en dag i sommarens tecken.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar