lördag 8 augusti 2009

En....


Ny vunnen favorit =) Lättfil, jordgubbar och havrefras ;)
Ja detta med att vara gravid är inte alltid så lätt, man kan få för sig vissa saker och just nu smakar just denna kombination väldigt gott =)
Har inte kunnat äta fil på väldigt länge, men nu har jag börja kunna äta det igen. Men med annat till än då jag var med i VV ( viktväktarna) då åt jag lättfil, flingor och lingonsylt. Nått jag har lärt mig äta sen jag blev tillsammans med Anders för 10år sen. Jag åt det under viktväktar tiden varje lunch (ibland annat) men just för att det var lite points. Så fil + havre grynsgröt har inte vart nån favorit på väldigt bra länge och havre grynsgröt kan jag inte äta en idag..HUGA! och jag har inte vart med i Viktväktarna på nu 4år så det är ett tag sen. Men jag klarar mig ändå och när denna lilla bebis imagen har kommit ut från magen ska jag börja röra på mig ordentligt för fläsket ska verkligen bort..
Magen är som en ballong, styv och propp full känns det som, längtar verkligen tills i oktober då allt är över. +14kilo ungefär har jag gått upp =( Jobbigt men inget mot med Amanda då det vart +35kilo nått sånt, så jag lär ju inte komma upp i den siffran i alla fall. Försöker göra allt så jag inte skall gå upp så mycket mer, finns ju en del att ta ifrån så bebisen kommer ju inte må dåligt om vågen inte går uppåt, men det blir som det blir.
Solen visar sig från sin bästa sida även denna dag, Anders får en dag ledigt från bygget för farfar är på båtresa över dagen och morfar är i Kärrbäck och målar fönster. Ganska skönt att ha honom utanför dom skitiga arbetskläderna nån gång också, så man kan vara och umgås lite som en familj =)
Vi ska åka ut till stugan i em, grilla och bara vara. Orkar inte med så mycket annat idag känner jag. Vissa dagar är lättare än andra, men idag känns det lite tungt när magen känns så spänd och spräng fylld.
Kanske stannar över, få se hur vi gör. Blir så hiskeligt varmt i den lilla sovstugan så vi får se om man orkar, Annars är det ju väldigt skönt att sova i egen säng ;)
Kram och Njut av solen, i morron kanske det regnar (skönt om så skulle vara)

1 kommentar: