lördag 15 augusti 2009

Kräftor

i stora lass =) Ikväll har Erika, Helen och Elin vart på en liten kräftskiva/tjejkväll. Trevligt att få sitta och grunna med brudarna ett tag, är ju inte så ofta som det händer nu för tiden =( alla har fullt upp med sitt, och så är det ju i verkliga livet. Men stunder som denna är guld värt för mig, att bara få vara och surra och umgås med vänner =) Mandis var hemma men Anders var på ranten en sväng, var till jobbet och satt där och knåpade ett tag tills gumman skulle läggas och sagan skulle läsas.
Hon satt mest i vardagsrummet och såg på My litle Ponny som hon för den delen ÄLSKAR! hon är inne i en My litle ponny period just nu, och vill se filmen om och om igen =)
Ätit kräftor så det räcker och blir över har jag, men det är ju inte så mycket mat i dom så man får ju ett lass utan att ha fått i sig speciellt mycket, Erika gjorde sallad och sen hade Helen gjort en god efterrätt som slank ner, mastig, söt men god...så mätt är jag i alla fall och trevlig var det.
Helen & hennes Anders skulle fara på Vassholmen å Eld Festen, men jag känner mig så klumpig och tjock med stora magen att fara bland folk, skulle jag inte ha vart gravid hade det nog varit annat och då hade jag nog följt med..så nästa är kanske?!?! =)
Ska ju till Skellefteå på lördag till veckan på 40-års fest så det räcker med party då för ett tag. Ska ju också jobba på måndag och orkar inte vara extra trött under hela morron dagen, man blir ju som bakis trotts att man inte dricker om klockan blir sena natten.

På förmiddagen var jag och gumman till mommo och moffa som var i Kärrbäck bara för att kolla vad dom pysslade med. Så denna dag har också gått utan att man gjort nån större nytta, men om jag nu vågar säga och skriva det så känner jag mig ganska så trött och hade inte orkat med så mycket annat heller. Ska försöka slita ut alla sängkläder i morron och byta i allas sängar, tvätta och ställa i ordning inför måndag, jobb och dagge. Har ju inte behövat ställa i ordning på 6veckor så det blir ju nästan som att börja om från början så man inte glömmer nått ;)
Fick tillbaks baby bilstolen som en har haft lånat, känns som konstigt att ha den hemma hos sig. Blir som mer verkligt att det faktiskt kommer en baby från min vilda mage ganska snart..men men..
Sugen som bara den kan jag känna mig ibland att gå upp på vindan och rota fram alla babykläderna och tvätta upp dom, men än känns det för tidigt. Kanske på nån vecka tar jag och gräver fram dom...det är ju inte så att dom ligger längst fram heller utan längst bak med alla julsaker och annat bråte..men snart så..snart..

Ska nu lägga mig i soffan, kolla på lite tv och äta nån snarra bit om jag nu orkar.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar