onsdag 19 augusti 2009

Barnmorskan, Jobb och Annat.

Idag har jag jobbat min 3:e dag denna vecka och nu blir det inget jobb förän på tisdag till veckan. Känns i hela kroppen att jobba nu när magen bara blir större och tyngre. Har varit till BM idag trotts att jag hade en tid i morron, men barnmorskan ringde och ändrade tiden till i dag i stället, och allt verkade som de skulle, SF måttet var 32cm och hjärtljudet var på 136slag/minut. Så allt var bar och jag fick en ny tid den 1/9. Lämnade ju prover idag också så få se sen hur dom är, det var ämnesomsättningen som kollades + lite annat som kollas under hela graviditeten.
Vikten kollades också, och det är väll mindre kul så jag kan ju säga som så att den har stigit lite uppåt igen =( så nu är jag som uppe i ca 16kilo HUGA! men än är det långt kvar innan jag har gått upp lika mycket som men gumman. Måste bara intala mig om att det är bra som det är nu och att jag inte kommer gå upp så måna kilo till, inte så att jag kommer upp i den siffran.
Gillar inte att se hur stor jag är =( men jag gillar att se magen, men resten skulle jag kunna vara utan...nå..jag får fixa bort det sen mer eller mindre. Och jag vräker ju inte i mig en massa onyttigt heller så det är bara att gilla läget.
Bebisen hade också vänt på sig och låg med huvudet neråt, alltid nått ;)

Ska i morron åka med Svärmor, Elin och Emma till Luleå, gumman fick ett erbjudande om att vara hemma med farfar och det nappade hon på och pratade in ett meddelande till farfar om att det skulle bli roligt att vara med honom i morron =) Jag frågade henne några gånger och jag fick samma svar att hon ville vara hemma, hon gillar ju inte alls affärer min lilla tjej och det går mycket fortare om jag inte behöver hålla koll på mitt lilla yrväder också och hon tyckte att det var roligt att vara med farfar och inte på affären. Då kanske jag kan hitta en overall åt gumman eller jacka och byxa inför vintern. Ska också köpa om jag hittar nått fint nytt till bebisen som både en kille eller tjej kan ha. Måste ju gardera mig och köpa nått neutralt som inte är beige eller vitt när vi inte vet vem som bor där inne. För nått nytt vill jag ju ha så får man köpa mer sen.

Ska nu snart ta och lägga mig för natten, gumman sussar sött i sin säng och somnade ganska så fort. Hon ser nog fram emot att få stanna hemma med faffa i stället för att komma och ranta med mamma.

Livet lever på här som vanligt och nu ska jag göra annat.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar