måndag 3 augusti 2009

Barnmorskan

Idag har jag varit till BM på morron och gumman fick komma med idag nu när pappsen har börjat jobba. Ganska lugn och stilla var hon men en del pillande och joxande i allt fick man också var med om..nå ja..
Hjärtljudet låg på 136 och SF måttet var på 28 och det var mitt på kurvan =) men först så tyckte barnmorskan att det var jätte illa på kurvan för hon fick det till 27 först och hon sa det så också att jag blev lite fundersam och lite orolig. För hade det vart 27 så var det under kurvan, men efter några mätanden så vart det och slutade på 28 så jag hoppas på att det är som det ska.
Har ju kommit mig så långt som till vecka 30 i graviditeten, bara 10veckor plus eller minus kvar nu =) eller det är inte så bara, men om man tänker på hur många man har gått så kanske 10 veckor är BARA ;)
Och sen frågade jag uti influensan och att vara gravid, det kändes som att jag måste isolera mig och tvätta mig med sprit =( fick söka lite tröst hos Anders efter besöket för jag vart lite orolig, men det finns ju inget man kan göra om man blir sjuk så blir man, och sen finns det inget vaxin (vet ej hur det stavas) än heller så man kan ju inte gå omkring och oroa sig hela tiden heller. Blir ju inte bättre av att oroa sig hela tiden.
Ska tillbaks om två veckor till min vanliga BM som nu är på semester, då ska jag lämna prover igen för ämnesomsättningen skall kollas upp. Dom är tydligen inte helt bra men så pass att den här barnmorskan inte ville kalla in en till läkare när dom ordinarie är på semester utan tyckte man kunde avvakta tills om 2 veckor när jag ska lämna nya prover.
Nu är värdet lägre än normalt så det återstår att se hur det blir. Får säkert börja äta mediciner efter allt är klart eller rent av innan bebisen kommit. Så i stället för att ha för hög har jag nu för låg ämnesomsättning som annars har vart helt normal..så jag håller tummarna på att slippa medicinen..men men..

Har efter besöket hos BM var vi till mommo på jobbet men hon var och handlade så vi åkte på buketten i stället för att grunna lite med Helena som börjat jobba idag.
Det är många som börjat jobba idag, så det är bara jag och gumman hemma nu och annars har det vart fullt bygge där ute på gården men nu är det alldeles stilla och lugnt.
Vi kanske går ner och badar nere på udden en sväng här på en stund, känns så varmt och jobbigt att vara ute i solen men vi kanske trottsar och far ut i alla fall.
Nu softar vi inne, gumman i soffan och jag vid datan ;) känns som att jag skulle vilja vila lite en stund så jag kanske passar på att slumra till en snabbis medans gumman kollar på lite bompa.

Annars så är allt som vanligt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar