söndag 6 september 2009

Ja happ..

Idag har det vart söndag hela dagen lång...
Inte så mycket med det, men söndag har det vart i alla fall ;)

Jag fick mig sovmorron idag och det tackar jag för, men när jag kom upp kl 9 så var det en viss Anders som snarkade i soffan medans gumman kollade på bompan. Tur att det går bra att stänga ögonen mer eller mindre fast hon är vaken.
När jag väl kommit mig upp så åt vi frukost och sen bestämde sig jag och gumman att vi skulle fara till badhuset, och det var ju mer uppskattat av en liten viss fröken än för en viss mamma. Men vad gör man inte för sina barn? Även fast jag känner mig som en stor valross så krängde jag på mig baddräkten och hoppade i. Vi åkte även vatten rutchkanan 3 gånger men sen vart det för mycket. Simmade och plaskade, busade och hade kul =)
Erika och Nora var också på badis, dom kom dit precis när vi också kom så vi badade med dom och grunnade lite.

Sen har vi inte gjort så mycket, varit och handlat, dammsugit och så har jag försökt beta av lite mer tvätt..Nå..om jag tänker efter så har jag ju gjort en del i dag ;) men efter badet var jag helt slut så jag la mig på soffan och slöade medans gumman satt och spelade lite dator.
Anders fixade middagen idag medans jag röjde och damsög bort lite damm och annat skit.

Gumman ska på dagge i morron en stund och jag har bokat mig en tid för klippning =) så jag ska och snagga mig lite till. Ska bara fixa till det lite, det är d som är nackdelen med kort hår att man måste klippa det lite då och då för att det blir fort ofixbart så det sen bara ligger platt på huvudet =(
Nå..det ska bli skönt att unna sig lite klippning så här innan det är dax för bebisen att komma =)
Har ju tvättat en hel maskin med bebiskläder som jag nu ska vika undan och sätta bort ett tag tills det blir dax att annvända igen. Men jag har bara tvättat allt neutralt, inget i flick väg för jag är lite lur på att det är en liten kille där inne i magen..men är inte alls säker och jag har egentligen ingen aning och inga känningar alls.

En sak som jag kan bli lite less på är dessa kommentarer man får som gravid..nog för att jag säkert också vart så att jag kunnat slänga ur mig samma sak så jag är väll inte bättre än nån annan, men man tänker ju inte på d då. Men i alla fall..kommer ju fram en och annan och frågar och tycker, men idag så kom en bekant till mamma fram och sa när vi var på afären och handlade.. -Men Mia, nu är det väll tungt och det har väll varit tungt när det vart så varmt i sommar mm mm.. men nu blir det ju lättare när det svalnar av och inte är så varmt mm
(Orkar inte rabbla upp allt..så för att göra en historia kort typ)
Hm..Inte vet jag om jag tycker det är så jäkla jobbigt som dom flesta vill och tror att man ska tycka..men jag kan ju inte påstå att det är rena barnleken heller. Alla som varit gravida vet ju att det är tungt och att det blir ju inte lättare ju mer magen växer och tynger.. men vad hjälper det att gå runt och bara klaga, jag kan ju inte göra nått åt det och magen kommer finnas där nån vecka till så det är ju bara att finna sig vi det.
Visst kan jag vara jäkligt less och önska att den lilla rackaren ville komma ut vissa dagar, men andra så bekommer det mig inte så mycket att ha magen. Det är ju helt klart lättare när jag inte jobbar och måste gå och vara igång på samma sätt som jag går hemma och letar jobb, men det går.
Jag känner mig tröttare och det kan jag säga, men annars så går det bra, har ju som inget annat att välja på..eller hur? ;) Man får ta det som det kommer och försöka göra det bästa av det hela, snart så kommer h*n med buller och bång på ett eller annat sätt ;)
Nee..nu ska jag sluta grunna om d och ta min nattliga date med John Blund..
Som sagt, en ny dag i morron med nya bekymmer (skämt å sido)

Hej svejs och..
Sov gott

1 kommentar:

  1. Tja, kikar runt...
    Ville bara meddela att jag bytt lite abloggadress:

    http://thebeginningofourlife.blogspot.com/

    Kram

    SvaraRadera