torsdag 24 september 2009

Lite av varje

Dagarna går och ganska fort enligt mig..Fredag i morron!..Ganska snart har jag kommit mig så långt att det börjar vara dax för den lilla knatten i magen att komma ut. Är väll nu typ 18 dagar kvar till BF. Har inte riktig kommit i kapp med verkligheten så jag kommer stå där som en annan virr panna när det blir dax. Men nu börjar det vara tungt på alla sätt, och jag har väll inte klagat så mycket under denna graviditet men just nu börjar det vara så att jag kan säga att jag önskar att det skulle vara slut och kotten skulle vara ute i min famn..men bara vackert vänta..en vacker dag så kommer h*n ut =)
Har gått så lätt och tiden har bara rusat fram.
Var till BM igår och allt var som det skulle, hjärtljudet var på 134 och SF-måttet var på 35cm så det går uppåt i alla fall. Sen var alla andra prover också bra, så jag kan inte önska mig mer, förutom en bebis i stället för magen ;) Ska tillbaks om två veckor..då kan man räkna dagar tills dagen D..Hoppas bara att jag slipper gå över och att gumman får en egen födelsedag. Skulle vara ganska tråkigt om denna lilla kotte kommer på samma dag.

Här sitter gumman och pysslar med ett stentroll. Detta med att tungan är ute ur munnen när hon jobbar är ett släktdrag från Anders sida ;) har sett att farfar gör samma när han koncentrerar sig och jobbar på ;) och även Anders kan sträcka ut tungan..skratt!
Man måste ha nått att pyssla med annars så blir gumman ganska rastlös av sig och jag orkar inte vara i farten lika mycket nu som innan..hon har en till mindre som skall göras klar.
Sötaste gumman på väg till dagis för fotografering, med sin nya klänning och diadem som hon verkligen ville ha när vi var till Luleå i tisdags för att ha just när hon skulle fotograferas. Då sa jag att jag vill se att hon har på den på kortet också. Sen hade gumman tagit det så att hon var tvungen att ha på den hela dagen, så att ha mössan på var ju lite problematisk.för mamma hade ju sagt att hon skulle ha den på ;) under fotograferingen JA men sen fick hon välja själv ;)
Jo! i tisdags var vi till Luleå och på Leos Lekland, mötte upp helena och Alexanders så dom fick busa och leka. Amanda trivdes som fisken i vattnet och det är verkligen tur att hon kan springa och klättra själv. Hade sett ut om jag kommit krypande och flämtandes med min stora mage. Hade ju inte ens kommit mig i genom på alla ställen ;)

Var in på Kids and Teens idag och köpte lite kläder till bebben, måste ju våga tro på att det ska gå bra och våga köpa nått nytt fint till lilla kotten, fast jag inte vet om det är en kille eller tjej där inne i magen. Men en tjej kan ju också ha svart , jag gillar ju svart på kläder så det gör ju inget. Dessa laban kläder fastnade jag så för fast dom var dyra så slog jag till efter att ha trånat efter dom ett tag.


Var in på Buketten idag och jag kan känna ibland att jag saknar lite att jobba =( men jag ska ju snart få mer jobb än vad man kanske mäktar med. Amanda har vart kärringen mot strömmen hela dagen idag =( jag har bara velat skicka henne med enkel biljett nån stans..Huja! när jag sagt Nej så har det inte spelat nån roll.. Tur att inte alla dagar är lika som denna. Anders ska ju vara hemma med oss till en början när bebisen kommer, känns som att det inte kommer bli så lätt. Blir ganska stor skillnad att ha två barn från att tidigare bara haft en. Men det ska ju gå, gumman är ju stor och söt av sig dom flesta dagarna som tur är.

Ska nu se Idol som jag spelat in, då kan jag spola igenom all reklam för det finns ju inget tradigare än att sitta och se på reklam när man vill se någe program.
Sen blir det nog sängen som gäller, trött och less. Känns som att jag vill lägga mig ner och sträcka ut mig. Har vart en jobbig dag, varit nära gråten och sammanbrottet flera gånger hela dagen. Är nog alla dessa graviditets hormoner kanske?
Hej svejs på er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar