lördag 24 oktober 2009

Söndag morron!

I natt har lilla gubben sovit ganska så bra, han har ätit kl 22 när vi gick och la oss han och jag, sen åt han vid 2, 4 och sen 7 på morron =) men han hade nog inte behövat mat vid 4 om han inte bajsat och fått ny blöja för han åt bara en liten slurk för att komma till ro igen och somna om. Är det nått som våran lilla kille kan så är det att skita..ja jisses vad man kan få byta blöjor, men nu har det inte läkt utanför nå i natt. Pampers kanske är bättre än Libero..det återstår att se..
Ps. Han sover hos mamma om nätterna, har lite svårt att släppa taget om han än, sen är det så lätt när han vill äta och bara sträcka fram maten ;) men när jag tog kortet lyckades jag få han att sova nån timma i sin egen säng
Nu ligger killen än och sover, Gumman sitter och ser på bompa och stora gubben i huset ligger och drönar i soffan. Känner mig trött men på nått sätt inte så trött att jag riktigt kan somna om just nu så jag passar på att sitta vid datorn ett tag
Hoppas att det kommer hålla i sig och att han kommer sova så här pass mycket som han gjort i natt, man orkar som så mycket mer än om han ligger och håller en vaken hela natten med snuttande hela tiden. Annars så går vardagen framåt, man lär sig hela tiden och kommer som sakta men säkert in i nån slags rutin. Det jobbigaste är att gumman testar och testar hur långt hon kan gå, hon gör ganska mycket tvärt om vad man säger bara just för att man ska reagera. ändå försöker vi ge henne sin tid och uppmärksamhet..men men..
Igår var jag in till Kalix och fick mig en ny bh, ja jisses så jobbigt det vart med antingen alldeles för små eller för stora bhar =( var ju aningen större när jag hade fått Amanda så dom är ju så stora, och dom jag haft nu är för små..så mat finns det ju så det räcker och blir över ;) Till min stora förvåning blev det E75, inte illa ;) skratt! Fick hjälp av en kunnig så tydligen var det den storlek jag skulle ha. Men det är ju bara tillfälligt..tyvärr =(
Var också in på Kids and Teens och köpte Oscar ett par strumpbyxor och en ny mössa, han vart så söt i sin nya mössa =) När jag kom hem så gick jag och Oscar en promenad runt byn innan vi gick och hämtade Amanda som var hos farmor och lekte med Emma under tiden jag var till Kalix.

Vad man ska hitta på idag har jag ingen aning om, men jag är ganska så säker på att jag kommer ha att göra =) blir väll en promenad medans Anders ska snickra och gumman ska få vara ute och snickra med pappa och farfar. Hon har ju ett eget snickarbälte och en liten hammare och tumstock. Gumman såg ganska cool ut där hon stod och hamrade.

Nästa lördag så ska vi ju ha kalas här hos oss, lilla gumman blir ju 4år. På torsdag när hon fyller år ska vi kanske fara och göra nått roligt, kanske fara till Happis så hon får leka på det nya leklandet. Nå ja..Nått roligt måste hon få göra =) Sem p åsöndag ska gumman på Halloween fest hos Nora, så vi måste hitta nån maskeradkostym, gumman vill ju vara spöke så det kan man ju fixa ganska lätt..eller? ;)

Ska nu ta och äta lite frukost med gumman innan Oscar vaknar och vill äta.
Nehepp..nu kallar killen från sängen, måste kila!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar