fredag 16 oktober 2009

Nu är väntan över...

Nu är han ÄNTLIGEN här våran lilla Oscar. Han kom till världen onsdagen den 14/10 kl 18,04.
Han var 51cm lång och vägde 3555g. En helt perfekt liten kille. Så nu har vi en liten prinsessa och en mindre prins. Trodde verkligen att jag skulle få vänta länge på detta lilla mirakel, men när han väl bestämde sig för att komma ut så kom han utan att plåga mig i så många dagar innan. Åkte in på onsdag fm till Sunderbyn med den tanken om att vi kommer få åka hem igen, men vi blev inskrivna..Jisses! det var verkligen på G. Han var lite segdragen på att komma ut, men när dom väl tagit hål på hinnan så gick det väldigt fort och gjorde väldigt ont. Men man överlever ju. Klarade mig inte med bara lustgas denna gång..men men..han är här i alla fall och jag får skriva bättre nån annan gång för strax kommer lill prinsen vakna och då är det dax för mat och mamma mys tycker han. Amanda tar lillebror ganska så bra, men vi får väll se längre fram hur det kommer att gå. Man få försöka förklara och berätta och inte lämna henne utanför i allt så kommer det nog gå vägen med en del gropar och backar.
När vi fick fara hem idag så åkte vi ut på storheden så Oscar fick sig lite kläder, lite mer killiga kläder ;) var in på H&M, stressad till max, köpte lite, sprang in på leksaksbutiken där jag försökte hitta en present till gumman från lillebror..men Anders fick gå in för jag kunde inte hitta d vi pratat om ;) sen en snabbis in på Lindex..ännu mer stressad över att han skulle vakna, men väl hemma så vaknade han och hade sovit hela tiden från BB och genom bilfärden, lite shopping mm. Men han fick stanna med pappa i bilen medans mamma sprang och velade mellan plaggen ;) Sen fick gubben presenter av mommo och moffa, fammo och faffa och sen av Helena, Anton och Alexander =) Tack för allt...så nu har han lite mer kläder som inte går i rosa ;) skratt!
Sen fanns det också fina blommor på bordet från alla på jobbet =) en mor och barnbukett..inte illa. (bild kommer senare) man får prioritera saker nu för tiden, så bloggandet kommer väll inte bli mer av.. och jag som är så flitig bloggare annars också ;) (eller hur Helena!=)
Nepp..nu ska jag göra mig klar för kvällen medans gossen sover, så kan man sjunka ner i soffan och kolla på lite tv tills det är dax för sängen igen för lill killen min. Gumman är nu på väg i sängen..
Ja happ..nu kallar Oscar..Blev inget av d.
Hej då!

1 kommentar:

  1. du får berätta allt sen=) vad mysigt...uppdateringarna är du sämst på ja=) men nu finns det ju ett till litet liv att ta hand om=) så du får pausa ibland=)) nu till idol

    SvaraRadera