torsdag 5 november 2009

Torsdag

Idag har det vart en ganska så bra dag, förutom natten som inte var så himmelens kul =( först tjorvar lilleman från 12-3 nått sånt sen så får han ligga och äta lite så han somnar kanske vid 3.30 tiden..men ..ett STORT men, när han väl då har somnat JA då vaknar Amanda och kommer upp kl 4 just när jag höll på att få somna..Jisses vilken natt tänkte jag, hon ville komma till oss och sova så det fick hon. Men efter n del tjorv från hennes sida så ville hon lägga sig i sin egen säng och somnade efter ett tag. Sen var det godmorgon 7.30 då dagen började igen..JÄSP!

Men i alla fall..så är det bara vackert stiga upp och fixa i sig lite frukost och ge killen lite mat, samt att gumman också skall ha lite i magen. Så vi alla steg upp efter en stund. Gumman och pappsen gick i duschen, Amanda som annars lever rövare när hon får håret tvättat var alldeles tyst och var helt med på noterna...snacka om att vi vart paff, för man har annars fått bråka med gumman varje gång. Men det tar sig och hon var stolt efter att ha varit så duktig och det fick hon beröm för =)
Har börjat med att dra ner på data om hon inte lyssnar och i går hade hon dataförbud efter att ha sumpat och inte lyssnat ett X antal gånger, då blir det ingen data den dagen. Och så blev det och det accepterade hon ganska så bra när man förklarade att det var för att hon bråkat och inte lyssnat som hon inte fick spela nå data. Så det blir vårat knep för att få henne att lyssna mer på vad man säger, hoppas det lyckas så man slipper skrika och gorma för det hjälper då absolut inte!
På fm var vi med farmor till Kalix och handlade lite, det var ett besök på Coop, Kids and Teens och sen in på gallerian, samt en lunch på Gästis och killen sov hela tiden. Mammas duktiga lilla kille. Sen när vi kom hem så for gumman till farmor där hon sover i natt, hon och farfar gjorde upp om att hon skulle fara dit och sova. Kul för gumman att göra nått annat och få full uppmärksamhet för ett tag. När jag ringde dit i kväll så hade hon inte ens tid att prata med mamma, men efter ett tag så ringde hon upp och sa godnatt och kollade att alla var hemma =)
Men åter till vad som hänt under dagen.. när gumman farit så satte jag mig i min plats platt på baken i soffan och gav Oscar lite mat, sen så la vi oss i soffan och somnade båda två. Så vi sov bort en stor del av eftermiddagen, men hur länge vi sovit har jag ingen aning om men det var väl behövt.
Känns ganska så konstigt att inte ha gumman hemma, sen Oscar kom så har hon ju vart hemma och det var som konstogt att bara vara hemma med Oscar, men ganska så skönt.
Nu sover han i våran säng, har provat söva honom och sen lämna honom i sovrummet i stället för att ha honom i soffan sovandes. Bara för att vänja honom att det är inte farligt att sova själv. Annars så måste man ha honom i famnen och det är ganska så tungt att bara sitta låst på baken sen så är han mycket för att ha mamma som "tutte" och det tycker mamma i dett ahuset är ganska så jobbigt =( så nu ska jag försöka söva honom så man kanske får in nån slags rutin så småningom.
Sen när han vant sig så får man börja med att vänja honom med sin egen säng, men en sak i taget..inte ta allt på en gång. Såg ut som att han log åt mig för första gången idag, men vet inte om det var medvetet. Han har ju dragit på smilbanden ett antal gånger men jag tror inte att det varit medvetet nån gång, så jag väntar med spänning tills han börjar le på riktigt =)
Gubben är ganska så stark och välldigt bestämd (bestämd som sin syster) han gör försök till att lyfta huvudet och kommer sig upp en bit och är bara 3 veckor..lilla killen.

I morron ska jag fara till frissan och klippa mig, ska bli så skönt att få unna mig en klippning för håret börjar bli så svårfixat när det växer ut och blir längre. Så jag ska lämna killen nytankad till sin pappa och fara till frissan och bara få vara en stund för mig själv. Mitt humör åker berg och dalbana, ena stunden känner jag mig glad, andra trött och ledsen, andra irri och sur ;)
Nepp..nu ska jag slänga mig i soffan och slappa ett tag innan Oscar vaknar och vill äta igen eller känner sig ensam där borta i sängen. Snart också dax för att nanna själv.
Har föresten skickat in till skattemyndigheten vad han ska heta, och det blir Oscar, Anders Erik och det blir Erik med K, Anders ville att det skulle vara så och så blev det.

Kram och god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar