söndag 15 november 2009

Söndag

Söndag Har det vart och är det hela dagen lång. Här kommer lite bilder på smått som jag hunnit med att pyssla med än så länge. Man hinner inte så mycket om dagarna när man har lilleman som kräver uppmärksamhet den större delen av dagen. I morron blir vi ensamma hemma jag och Oscar, Anders han börjar jobba och gumman börjar på dagis igen efter över en månads ledigt tillsammans med oss. Ska bli ganska så skönt att gumman börjar på dagge, då kan hon vara och leka av sig lite dom dagar hon får vara där =)
Lite pyssel, fyndade dom små glaskopparna med "fusk" vårlökarna i på fyndis för 10:-/st, hittade 2 st som blev fint på ljusbrickan =)
En bild från mitt vardagsrums fönster, blev stilrent och lite och inte en massa tjaffs ;)
Har varit så sugen på att pyssla så länge att jag nästan hade abstinens ;) men som sagt, man får ta allt sånt om det skulle finnas tid. Oscar och Amanda tar upp nästan all tid som finns under dagens 24 timmar.
Har ju hunnit med att pyssla lite lite mellan matningarna och nattningarna, så här vart vardagsrums fönstret när jag fixat om lite. Men jag fyndade gråa hissgardiner när jag var till Happis i förrgår som jag nu ska hänga upp till jul, kommer nog bli så fint =) men just nu får mina vita funka, man hinner ju inte med allt. Dom fuskbollarna köpte jag på Buketten, först tyckte jag set såg knasigt ut men nu gillar jag det och dom ska få stanna kvar hemma hos mig =)
Min fina krans enligt mig =) tog fram den igen efter att ha fått vara undanpackad under sommaren, känns som inte allt för somrig..men nu passar den ju fin fint =)
En liten bild från köket =)
Har fixat på hyllan i köket, blev bra nu.. för ett tag i alla fall =)
Var på Buketten och shoppade lite här en dag i veckan och dessa pannlappar var ett av det jag köpte. Så fina och jag köpte även en duk till bordet och en kökshandduk som hänger på ungsluckan i samma mönster =) En vit Orkidé, vit Cyklamen, plättar i luften och lite små hjärtan =) Har börjat smyga in lite jul när man får tid. Är ju inte alls länge kvar tills 1:a advent nu. Längtar för det är så mysigt med alla ljus och stjärnor =)
Längtar ännu mer tills vi ska ha dopet, har suttit och börja skriva ner vilka vi ska bjuda och det blir inte så många och börja planera vad man ska köpa för julklappar till gumman och lilleman måste man ju också göra.
Fick ett mail om att dopklänningen var skickad och att jag skulle få den i morron, så spännade och jag hoppas den är lika fin och bra som på bilden..hoppas hoppas..Ska nog kanske fara i morron och köpa mig en klänning på Hansens som jag ska ha på dopet, en svart fin och ett par leggings skulle vara fint. Sen ska jag köpa en liten slips till Oscar och nått fint till gumman också =)
I natt har Oscar sovit i egen säng från 19 då jag fick honom sövd till kl 23,30 sen även en timma efter matningen som var där nån gång. Men efter d har han sovit med mig och tjorvat, ätit och knorrat. Han har sen inte sovit från kanske 7-8 tiden fram till nästan kl 11 då jag inte orkade nå mer med gråten så jag klädde honom och la honom i vagnen och gick ut på en promenad. Han somnade på en gång och sover än nu 4 timmar senare...ja dessa barn. Och jag som beställde en som inte skulle tjorva denna gång, måste ha blivit fel vid leveransen ;) Då få man hålla tillgodo med det man fick och försöka se det positiva i det hela..Jag fick ju en promenad runt byn trotts att jag kände mig mer död än levande ;) alltid nått.
Nepp..nu hinner jag inte skriva mer, måste ta in en liten kille som ligger på bron och sover i vagnen, han vaknar snart och då är det dax för mat.

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar