lördag 7 februari 2009

Piteå, Bad och bus!

Idag har familjen varit till Piteå och bada :-D
Åkt i vattenrutchkanorna och plaskat runt, kussarna var också dit så lite bad med dom vart det också ;-) Var kul att göra nått tillsammans alla 3, inte alls bortskämd att vi hittar på nått tillsammans. Är oftast bara jag som gör nått med gumman och då brukar det offta gå pengar ;)
Var in på Barnens Hus i Piteå, där köpte vi en ny bilstol till gumman, hon börjar ju bli så stor nu att det börjar bli jobbigt att böja sig över henne för att spänna fast..och det blir ju inte lättare sen heller. Hon blir ju bara större min lilla bebis...


Har ett STORT projekt i morron, jag ska fara på Ikea och köpa mig en ny säng..eller oss en ny sängram ;) Anders kommer jobba hela dagen så jag ska få med mommo och moffa. Behöver ju nån som kan köra släpet och hjälper mig att lasta på.
Kan ju inte bängla själv med en hel säng som är gansåa så stor, fast den är i flera paket. Ska också köpa sängbord (Anders ville d) tänkte annars vänta med det, men han tyckte vi skulle ta d nu..så då blir d så!
Ska också måla brudkistan som jag har haft liggande i förådet hos svärmor, den ska få en vit färg (konstigt..eller ;). Är i furu nu och ganska missfärgad och ful. Ska få stå i fotändan av sängen tänkte jag ;) blir nog såå fint :) ska fota den nu innan jag börjar måla och lägga in i morron kanske.
Nu kom Anders med den, han var snäll och for för att hämta den, han ides inte först men sen när jag sa att jag far själv då for han ;) fniss.


Gumman sitter i soffan och sofftar, äter lördagsgodis, mår lite illa till och från så jag har sug ena stunden och inte andra...bara man inte åker på magsjuka :( har vart nu konstig i magen, men d kan ju vara annat.


Nepp..nu fick jag massor att göra, ska nu fota, sen börja skruva lös beslagen och sen måla.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar