söndag 1 februari 2009

Söndag,Ikea och tjorv!

Söndag hela dagen, trött och allt känns som det brukar göra på söndagar
Söndagar och måndagar är dom jobbigaste dagarna i veckan. På söndagar är jag så trött att hälften ore nog och på måndagar känns det jobbigt att måsta fara och jobba igen..men men.. kanske inte har nått jobb här på ett tag så man får väll vara glad och nöjd att man får jobba.

Jaha..Ikea, har vart dit en sväng med Svärmor och gumman. Blev lite nya kuddfodral, sen inte så mycket mer, nån liten sak som alltid slinker ner i vagnen ;)
Ingrid skulle dit för att byta nå lådor och jag hade lite ärende dit så vi åkte med som sällskap :)
Tänkte köpa nya lampor som jag tänkte ha över vardagsrumsbordet..men dom hade ju slutat sälja just dom jag hade i tanken, så jag får vänta ett tag tills jag hittar nått annat passande.

Gumman kom vandrande till oss i natt, kröp ner och somnade efter en stund. Sov ända till 7,30, men det var bara för att det var min tur att sova ut lite. Nå, jag sov sen till strax före 9, så lite längre fick jag sova.
Har pysslat lite här hemma, dammsugit och just nu håller jag på att måla en korg vit, har ju fått nått för vitt och ljusa färger.
Ska fota och lägga in lite hur det blir här hemma med allt mitt pysslande, när jag nu får mig tid att göra d.
Igår satt hon vid köksbordet och sa HELVETE...och efter ett tag kom det igen HELVETE..och efter en stund igen..och efter 3 gången så åkte hon in på rummet och fick tänka över vad hon sagt. Förklarade för henne att det bor en elak farbror med horn där, och kommer man dit får man aldrig komma hem igen.
Spelar ingen roll hur mycket man tänker på att inte svära så finns det så många omkring som har ett ännu värre ordföråd, så det känns ganska meningslöst..men men..

Ska nu ta och bada lite bastu med gumman, krypa in i jamisen och sen lägga mig i soffan för att slappa efter d att gumman kommit sig i säng och sagan är läst.
Ganska mysigt att ligga i sängen och läsa saga för gumman. blir som en lugn mysig stund där hon oftast är tyst och ligger stilla och lyssnar. Annars är ju Amanda över allt och ingenstans.

Kram

1 kommentar:

  1. du måste ju sätta upp en bild på dina glasflaskor dom var sååå fina,får se vad jag gör med mina=).såg att du och jag lyckas tajma för en gångs skull att jobba med varandra hela min tid.inte ofta,annars brukar vi ju oftast gå om varann...kul=)cs imorrn/helena

    SvaraRadera