söndag 22 februari 2009

Pysslat i helgen.

Köpte mig lite nytt fint hem i lördags, och här kommer lite av d :) Hittade fatet och lilla kaninen på Mitt ljuva hem, ljuset var jag och köpte på Coop. Sen var jag ju in på jobbet och köpte vita pärlhyasinter och krukan som dom är i. Sååå fint det blev på mitt köksbord :)
Nu är det också vitt grus i form av salt på fatet, blev mycket bättre ;)
Så mycket billigare om man skall ha grus till ljuslyktor, fat mm. Köp en påse grovsalt typ 10:- eller nått sånt!

Fick gubben att hänga upp en hylla i köket som jag satte lite annat fint på. Musen och skålen hittade jag hos Willys mamma (som Amanda säger), och vattenkannan på Coop. Ljuslyktorna är ju så klart från jobbet.
Ljusstakarna har jag fått av snälla Helena när jag blev ett år äldre här ganska nyligen, sen unnade jag mig tulpaner. Förutom att bordet står snett så vart jag mycket nöjd med resultatet :)


Bilden vart lite mörk, men den får vara så länge. Blev så fint i köket mitt när jag fick pynta till det lite. Sen men mina "äkta" krukväxter i fönstret gör ju bara så klart pricken över i:et ;)
ganska nytt, men med lite gammalt inslag. Gör allt lite mysigare.

Sitter nu och väntar på att Anders ska komma hem från jobbet. han har jobbat hela helgen :( Amanda har feber så det blir ingen dagge i morron, men vi har inte bestämt hur vi ska göra om det blir jag som ska vara hemma eller vem. Återstår att se hur vi kommer fram till. Gumman fick hög feber igår, idag har den gått ner lite men är så pass att hon har feber 38 stannade tempen på för en stund sen. Har gjort palt för första gången i mitt liv idag, så det återstår ju att se hur dom kommer att smaka. Hoppas bara på att d kommer smaka bra, för jag är så hungrig att jag mår illa. Så snart kommer gubben, måste steka fläsket och ställa i ordning så man får sig nån mat snart ;) Ska nu kolla vad min tjorvfröken håller på med, gick nyss med en hammare i handen. Bästa att kolla så man inte har ett hål i väggen snart ;)

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar