tisdag 24 februari 2009

SOLIG toppen dag.

Solen har lyst för fulla muggar över lilla kalix idag :) Jag och gumman har varit ledig hela dagen. Först på morron var vi till kalix och handlade lite på Coop, var in på Fyndis men fyndade inte nått, var med mat till mommo och medans gumman sov i bilen var jag och kollade på återvinningen, men även där inget fynd så långt ögat nådde.
Sen när vi kom hem gjorde vi vofflor till lunch (inte d nyttigaste) men det var så fint väder att vi unnade oss lite gott. Anders kom hem på lunch. Sen gick jag och gumman ut. Grävde en koja i den STORA snöhögen vi har nu på gården. Den verkar ju bara ska bli större innan denna vinter är över..Hm...lite blandade meningar om d ;)
Semla vart det efter middagen dagen till ära, jag åt bara bullan och mandelmassan..är ingen hejare på semlor, men gumman gillar dom...Även fast hon mest bara äter grädden ;) Amanda är mitt allt, skulle kunna göra allt för henne. trotts att hon allt för många gånger retar gallfeber på mig..MORR! men det är väll d som är meningen när man är barn, man skall testa och kolla hur långt man kan gå med allt innan mamma och pappa reagerar. Lilla skruttan, hon har ju haft lite feber i några dagar, men ska få vara hemma i morron också, ska fara och jobba i morron, men måste ringa om att jag kommer lite senare så det passar in med att gubben kan komma från jobbet.Anders ska ta ut lite komp och vara resten av dagen hemma med gumman... Så gumman inte behöver fara på dagge förän på torsdag. Då har hon fått vila upp helt från denna förkylning och feber.
Det går ju nu sharlakansfeber på dagge, hoppas bara gumman inte råkar ut för nått sånt här sen. Verkar inte alls vara nå kul att få. Fick mail från dagis ang d..och som sagt. Hoppas på att få slippa d.
En till utebild, gumman uppe på STORA snöhögen som hon är på väg att kana ner. Amanda ÄLSKAR verkligen att vara ute och böka, klättra och tjorva i snön. Hon skulle kunnat vara ute hela dagen om hon bara hade fått. Fick muta med festis, spela data...mm..mm! för att ens på ett försök kunna få in henne. Men till slut gick d.
Hon har ju inte fått vara ute desto mer under flera dagar så det var mer än uppskattat att få komma ut en sväng idag. Gjorde egna hamburgare till middag, även egna stripps, men dom vart inte så lyckade så det blir klyftpotatisar nästa gång ;) Annars är allt som vanligt, inte så mycket nytt som händer här..Jobb i morron, käns så där..hm..känner mig så trött på nått vänster och inte alls i form, men det löser sig väll. Bara att jobba på, inte så mycket annat att göra.
Ska nu date John Blund, känner att det är dax ;)

Kram för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar