lördag 4 april 2009

Lördag

Har varit på en rantar sväng med Svärmor, Elin och Emma. Svärmor ringde och frågade om jag ville komma med till Happis en sväng med dom och det nappade jag på för att städa var ju inte alls så kul att jag hellre höll mig hemma med skurmoppen än att fara och vara lite bland folk. Gumman fick vara hemma med pappa och åka traktor, får ju inte komma mig iväg så ofta utan gumman så det var skönt att inte ha nått eget barn med sig förutom den som åker omkring i magen ;) Vi har ju flera födelsedagsbarn som fyller år nu i April och hittade en till Moa som fyller 5 år nästa vecka. Men till Emelie kunde jag inte komma på nått till, men det är ju lite längre dit så vi hinner ju köpa en present innan det är dax att kalasa på Holmen.
Helen & Susanne fyller ju också år i April, men inte jämna år denna gång..men snart Helen..du kommer också bli 30 så småning om, ganska fort efter mig ;) sen fyller ju Erika 30år den 24/4 och det blir att gratta henne och kanske gå ut eller vad som nu planeras för den dagen :)

Annars då..gumman vaknade kl 6.30 idag, fick stiga upp och efter frukosten vid 8 tog jag tag i att börja städa i hennes rum. Jag torkade damm och skurade, bytte i sängen och försökte städa undan lite saker...men det var lättare sagt än gjort.
Sen när Anders vaknat städade jag sovrummet vårat också, ska bli så skönt att få lägga sig i ett nystädat rum med en nybäddad säng..längtar lite ;)

Gumman sitter nu och ser på bompa, äter lite lördagsgodis och strax är det sängen som gäller för henne, ganska konstigt att lägga gumman när det är så ljust ute..men men..klockan är ju d samma trotts att det är ljust ute.
Var förbi till Erika och lilla Tilde en sväng, Helen och barnen var också där. Surrade lite med dom och jag kan säga som Helen..man saknar dom. Ganska tråkigt att man inte har tiden eller orken att umgås..men vi MÅSTE bli bättre på att bara komma och hälsa på varandra nån gång då och då i alla fall.

Ska nu börja göra gumman klar för sängen, sen i morron ska jag ta och städa vidare och kanske sy gardinerna till vardagsrummet som jag fick i veckan från Stoff och Stil. Men jag kan säga att jag vart ganska besviken, det skulle vara turcost tyg med vita prickar, men det var typ ett mintgrönt tyg..inte alls vad jag tänkte mig. Men det kanske blir bra..hoppas jag i alla fall. För det kostar ju att skicka tillbaks så det får gå.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar