lördag 25 april 2009

Saknar gumman

Jag saknar verkligen gumman, hon är hos fammo och faffa i stugan.
Hon har ju så pratat om stugan och att hon vill vara där, hon vill fara dit och sova med fammo och faffa. Gumman har tydligen surrat mycket om det på dagis igår (lät det som ;)
Men det är nog sista helgen nu innan det öppnar sig och man kan åka båt dit. Varmt och fint väder har det vart idag, solen har inte lyst med hela sin kraft men vindarna har varit ljumma och varmt har det vart ute.
Har ju jobbat idag med Helena, vi oroade oss och tänkte på hur det skulle gå om det skulle blitt mycket när vi var bara på två. Men det har vart så lugnt idag att det gick hur bra som helst.

Var och grattade gumman Erika igår, var samtidigt som Helen och vi satt och grunnade om allt och inget. (elin var inte i form så hon kunde inte komma) När klockan blev krig 22 så kändes det i hela kroppen att det var dax att knata hem.
Kände mig ganska så trött och slut, men kunde ju givet inte somna på en gång i alla fall, så efter midnatt så slogs ögonen igen.
Gumman grät och saknade mamma igår kväll, hade inte trott att jag skulle bli kvar så länge, men det var kul att umgås och grunna så det vart längre än kanske planerat.
Hon frågade flera gånger -har mamma kommit nu
Men mamma kom inte förän gummans små fina blå ögon sov, så jag fick en glimt av gumman på morron men hon åkte ju till stugan ett tag efter d att jag for till jobbet så jag ska ringa henne och prata lite här på ett tag om hon har tid med mig.
Konstigt hur man kan sakna nån, en liten trottsig tjej som inte gör annat än att testa mamma, men man saknar henne i alla fall, min lilla älskade gumma.

Nepp..nu ska jag göra middagen klar, blir grillat älgkött, grillad majs, ugnsbakade potatisskivor, grillat bröd och kanske en sallad... MUMMMMMMSS...blir hungrig bara av att tänka på d ;)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar