söndag 26 april 2009

Rantat...

Jag kände mig ganska så rastlös och hade inget att göra, ville fara på vårmässan i Luleå men ville inte fara själv. Sen vart klockan så mycket att jag bara inte ides fara mor Luleå, så jag bestämde mig att jag åker mot Happis i stället ;)
Jag ringde Ingrid och frågade vars hon köpt lådan till utemöblerna och på den vägen hakade hon med till Haparanda. Var över till Torneå där jag var in på HM, köpte mig ett par jeans (mamma) hoppas bara jag kommer kunna ha dom hela tiden...men nu i alla fall kan jag ha dom.
Fick mig en tunn kofta typ från HM som jag stog och velade om jag skulle köpa eller inte av svärmor..det tackar jag för :) sen vart det inte så mycket mer shopping, Ingrid hittade sig 3 tröjor och gumman fick inget alls. Jag var mest ute efter ett par byxor åt mig själv och denna månad fick jag mycket sämre ut i lön efter som att jag fått gå ner i tid och A-kassan har inte kommit igång än så shoppingtarmen sög inte alls nå vidare.
Gumman har fått lite sommar kläder, och man hinner ju löpa närmare sommaren också, sen ska jag försöka dra ner på kläder nu åt gumman. För det har tidigare sommrar blivit att jag köpt typ klänningar utan ärm, linnen och det har som aldrig blivit desto mer annvänt, så jag tänkte köpa mer praktiska saker och verkligen kolla igenom vad som kan behövas denna gång.
Tänk om det inte blir en tjej nästa gång så har man ju sen bara en massa kläder som man måste göra sig av med. Nu kanske det låter som att gumman inte ska få nå kläder bara för d, och så är ju inte fallet..men man kan ju tänka till och inte falla för att köpa den där fina bara för att den är fin och gullig eller nått..utan tänka till och fråga sig om hon kommer att annvända d eller inte.
Men jag köpte i alla fall lådan från Jysk som jag först for för att köpa, så nu ska sen gummans alla ute leksaker ner i den...måste ju ha nån stans där man kan förvara allt när man sen inte kommer ha nån boda att stuva in dom i.
Nå...vi for strax innan 12 och var hemma redan just efter 15 tiden så det vart en racer tripp till Happis, men det kändes alldeles nog för oss alla 3 tror jag ;)

I morron är det jobb som gäller, massor att göra när det kommer snittblommor inför helgen. Är och blir långledig ;) 3 dagar, men vi ska ta hand om årets ved..kapa, såga,stapla mm. Men jag kommer mest vara på service planet tror jag..vill INTE slita. Vill ju inte riskera nått och jag har redan ganska ont i ryggen/axlarna så jag vill inte göra det värre heller.
Ska ringa nu i veckan för att boka ett UL, längtar lite till att få fara. Men jag kan ju inte sticka under stolen med att jag är ganska orolig och nervös inför det också att man ska få höra att nått inte är som det ska..men jag hoppas ju på det bästa :)

Nu kallar sängen snart, Anders är och deklarerar hos sina föräldrar, hjälper svärfar med sin så han kommer nog inte hem på ett tag..så jag får uggla här ensam.
Hej svejs

1 kommentar:

  1. Hej hej!bara jag här, så söt hon var Amanda där hon somnat...Virpi sa att hon hörde nå skrik i bakrunden när hon pratade med dig tidigare idag...haha, så hon stupade i säng efter det då?Aja, du skulle väl börja tidigare imorgon, 2 timmar mer med mig det ser du väl fram emot=)cs då.BAJ!

    SvaraRadera