söndag 19 april 2009

Söndag


Ja happ!
Nu är veckan snart helt slut, känns si så där att måsta jobba igen i morron. Man kan ju som säga att man får smak för att vara ledig även fast det bara är en helg. Nästa helg jobbar man igen så då var det slut på det roliga. Men helgen där på så blir det en extra ledig dag för fredagsen är den 1:a Maj och den är röd och sen är jag ledig helgen så det passar super. Även fast under Valborgs skall det tas hand om ved, mamma och pappa skulle komma och hjälpa oss att stapla ved. Känns som att jag inte vill slita lika mycket som andra år, men lite kan man ju jobba trotts att man bakar en bebis i magen.
Jag ska göra om lite i mina vardagsrumsfönster, men jag har inte kommit mig nå längre mer än att jag har köpt tyg. Ska sy nya hissgardiner men av nån annleding tar det emot att börja, nå bara man tar sig för så blir det ju snabbt klart.
Var på 3år kalas igår, lilla Emelie blir också större och även hon nu paserat 3år. JA jisses..det går fort. Många kom och det var buller och stoj av glada små barn som busade, skrattade ropade och levde om ;)
Om lite dryga en vecka så är det dax att ringa och boka tid för ett UL, ganska spännande när man får se den lilla/lille krabaten där inne. Och jag kan säga att det är med skräck blandad förtjusning som jag längtar dig, för i mina tankar finns också att man får ett besked som man inte alls vill ha..men nu får man väll det positivt och tro på att det är bra.
Fick sovmorron idag, vaknade efter 6 av gumman som letade efter tutten, var upp på toa (för man har ju en lite känsligare blåsa nu för tiden ;) av nån konstig anledning) var som ganska säker på att inte kunna somna om, men till min STORA förvåning somnade jag om och sov till 9.30 då jag stuttsade upp och skulle klaga på att ingen väckt mig. Men då var hela huset tomt! Fick en lugn morron, såg på tv, åt frukost som nästan blev som lunch för att det vart så sent och bara tog det lugnt. Amanda kom hem vid 12 och Anders kom strax innan d med ett jätte lass med virke som han låtit såga till. Mamma och pappa kom förbi, pappa hjälpte att stapla och mamma grunnade inne med mig och gumman, han hamnade i arbete när han kom så lägligt hit när Anders och svärfar jobbade på som bäst. Gjorde en paj med gumman som vi bjöd på åt arbetarna ute på gården ;) och till oss själva också så klart.
Mamma och pappa slog rekord tror jag med att vara längst tid hos oss idag, men det kan ha vart längre då vi staplade veden i sommras ;)
Ska nu göra gumman klar för natten, börjar vara dax att borsta tänderna och läsa kvällens saga, vilken den nu blir.
Kram för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar