torsdag 23 april 2009

Soligt och fint..

har det vart idag, riktigt varmt och skönt. Har inte börjat jobba förän kl 15 idag och jobbat 3 timmar. Inte mycket men man får ju ta det som finns. Har faktiskt pysslat lite här hemma och vi hade fått in fina pelargonior på jobbet att jag ville ta bort det oäkta i köksfönstren och sätta in nått levande i stället. Har ju nu också sytt gardinerna klart till köket, vart fint även fast det inte vart som jag tänkte från början..man får som kompromissa ibland.
Köpte murgrönor också som jag tänkte ha i vardagsrummet i mina höga vita krukor, men det vart så kalt i köksfönstren att jag satt dom dit också.

Här först kommer en liten bild på våran sötaste gumma så klart. Är på väg till kalas och har tagit på oss från sommar garderoben ;) kan ju inte hålla mig och måste ju börja annvända lite av dom nya kläderna lite också. Gumman sitter i sin väldigt obäddade säng, men man kan ju inte få allt, söt blev hon ju i alla fall ;)



Min snabb gjorda hissgardin, inte som butiks sydd, men den duger i mitt fönster. Bilden utanför fönstret är ju inte den finaste, men kan ju inte välja hur grannen skall ha det på gården.



Fönstret vid köksbordet, ska bara pynta lite finare på bordet så blir det nog bra det med. Men det vart som mysigt och hemtrevligt med lite nya blommor i fönstren.
En ny dag i morgon på jobbet, jobbar mellan 10-14, ska sen när jag slutar åka hem och hämta gumman från dagge, fara och handla inför helgen och fylla på kylskåpet lite. Har haft så ide torka vad det gäller mat så jag har varken orkar att köpa hem desto mer eller knappt ens laga mat. Bara gumman får mat så ordnar sig resten.
Ska i morgon och gratta Erika som fyller 30år, ska fara när Anders kommit hem så jag får fara själv utan gumman en sväng. Blir nog pizza i morgon, brukar vilja ha nått annat på fredagar om vi inte grillar eller nått, men nu ids jag d bara inte så det blir nog en pizza.
Har gått upp 4 kilo än då länge, hoppas att jag inte ökar så mycket, det är ju så jobbigt att jobba bort sen. Men än är ju inte dennaa graviditet över och man har ju som ett tag kvar till målet. Men det målet kommer närmare för varje dag, och vipps så är man snart där och har ont å man får fundera att vad f-n har jag gett mig in på och en gång till!!!..nå..är inte så farligt, det går ju över ;)
Nepp..John Blund kallar.
Kram och god natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar