söndag 7 juni 2009

Söndag

..och det är som vilken söndag som hellst. Måndag i morron och det innebär arbete som för många andra. Men jag kan säga att vi inom blomsterhandeln har litemer än vanligt att göra denna vecka. Studenten är det på fredag och skolavslutningar hit och dit. Massor med jobb och massor med buketter som skall göras. Så man vet ju vad man gör på torsdag kväll...Frasse mat och sent med jobb!
Jobbat i lördags så helgen blir alldeles för kort. Men man får ju försöka göra det mesta av den. Igår var vi på bio jag och gubben, skulle bara ha barnvakt under själva filmen men vi fick BF hela kvällen tills idag vid lunch =) ganska skönt att få bara vara, men ack så man saknar lilla tjorvfian när hon är borta...men timmarna går ju fort så hon var ju snabbt tillbaks igen =) Nått man kan konstatera är att det är dyrt med bio, men man är ju inte så ofta...så man kan ju kanske unna sig det ibland, speciellt när man får bio popcorn.

Har pysslat lite i kväll på bron, planterat lite blommor i en gammal hink, ställt ett fönster bakom och bett om en gammal stol från mamma och pappa. Ska måla den och klä om den så kommer det bli bra..tror jag =) ska sätta dit en soffa i samma stil som stolen och klä om den också, men den måste fört hittas..har tydligen gått och gömt sig nån stans?!?! Morfar är bra på att gömma och ställa undan saker så man inte hittar dom sen! ;) men en liten soffa kan ju inte bara försvinna så nån stans är den ju!
Blommorna trivdes inte på lekstugebron i solen så dom får leva på bron i stället, så får gumman nått annat där i stället. Ska kolla vad jag kan hitta på. Ids inte ha så mycket blommor för jag orkar och ids inte ta hand om dom så det blir bara att kasta bort pengarna.
Sen måste jag ju bara lägga upp en bild på gumman där hon sitter och bakar med lera, det var en bra present som hon fick av Helena och Alexander =) hon gillar att baka och här är leran nästan över hela köket..nå..det går ju att städa! Även fast det inte är så kul.
Ps. Har nu satt igång med fönstret och har även små runda askar som jag håller på att måla som jag också ska dekorera på någe sätt, så snart kommer det bilder på dom. Ds
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar