fredag 5 juni 2009

Barnmorskan

Idag har jag varit till BM på morron innan dagens arbete startade. Allt var som det skulle och jag hade inget problems med blodtrycket eller med järnet. Hjärtljudet låg på 147 så det kan ju var en flicka igen =) men hjärtat slår ju även för en gosse så det får faktiskt bli vad det vill bara h*n är frisk så är jag mer än nöjd. Nästa besök är på en månad igen, har inget behov heller att få komma mer än så, för jag har ju vart med om allt en gång tidigare. Sa till Nina att det känns som ibland att man till och med glömmer bort att jag är gravid på nått konstigt vänster. Men ser man ner på magen så ser man att verkligen att jag är gravid =) och den lilla rackaren är mer än vild till och från, bultar och boxar där inne i magen. Nu ser man när man ligger hur magen rör sig.
Men ett STORT men, jag fick jäkligt int i fingret av att dom stack mig =( har nog aldrig fått så ont av ett stick i fingret. Blått och ömt..så snyfft och stackars mig =(
Jobbar i morron själv med Christer, så jag hoppa satt det inte kommer vara så mycket folk att man inte hinner med. Vi ska vara en ute och en inne, känns lite jobbigt men det kommer nog gå bra. Får se det så att jag är ju ledig midsommarafton i stället så kanske det går bättre ;)
Fick gå hem lite innan idag, var så lugnt och Catrin blev den som stannade kvar inne och Eva ute. Så skönt och uppskattat att få fara hem innan =)
Annars så har jag absolut inte pysslat, bara fört saker till fyndis som jag sålt bort, och jag hoppas jag fått sålt en del. Så på måndag ska jag fara in och kolla hur det gått och hämta lite slantar =)
Jag har inte Idas pyssla heller, ingen ork och inspiration och absolut ingen tid heller som jag har kunnat avvara till pyssel just nu.
Men jag ska ta mig tid..så snart kommer mitt fönster in på bloggen..snart så!
Nu ska jag mysa med gumman tills hon skall i sängen för natten.
Kram och trevlig Nationaldag i morron ni som kommer fira den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar