söndag 31 maj 2009

Morsdag!

Idag är det Morsdag och vi har vart och "firat" både mormor och farmor. Eller firat och firat, men vart förbi och hälsat på.
Hos mommo firade vi med tårta och blomma (morfar betalade) gumman ville ha tårta så det blev en tårta och en blomma. Till fammo vart det också en blomma =)
Jag fick i morsdags present som bestod av 4st planteringslådor och jord, precis vad jag ville ha =) och nu har gumman och jag planterat lite av varje i dom. Och så har vi även satt en svart och en rödvin bärsbuske och rabarber, potatis + en del grönsaker..blev så bra så =)
Ska fota en bild på vårat fina land i morron ;)

Gumman kände bebisen sparka för första gången idag och hon även lyssnade på magen och fick sig en liten spark i örat =) skratt..ganska så mysigt.
Efter sagan låg vi och myste i sängen alla 3 och kotten satte igång och som tur var med några ordentliga sparkar så gumman äntligen fick känna att det är nån där inne =)

Snart så har helgen kommit och farit, jobbade hela lördagen men idag har jag vart ledig. Jobbar nästa helg åt Eva men då får jag vara ledig midsommarafton i stället =)
Så jag får njuta av en ledig dag på onsdag i stället för lördag..nå ja..nog vet jag det kommer gå bra. Så det blir jobb i morron, känns si så där, men det är bara att ta sig upp och fara på kneget. Jobbar ju inte så många veckor till, sen är det semester och sen slutar jobbet för min del =( känns tråkigt när jag hunnit vara så länge på Buketten som över 2 år, men så är det när man är vikarie.
Men jag hinner ju inte vara arbetslös så länge så kommer denna lilla vilde som busar i magen, hoppas bara att den mår bra och bor där inne hela vägen ut och kommer som planerat frisk och kry. Fast det gör ju inget om h*n bestämmer sig för att komma lite innan ;)

Ska nu date John Blund, klockan börjar bli sängdax (och vågar jag skriva att jag är trött) men det är kanske lagligt att vara det när klockan är 22.15.. eller ;)

Ps. Tutten verkar vara glömd för gummans del, inget tjorv idag heller. Somnade på en gång och frågade inte ens efter den. vi har nog lyckats sluta med tutten trotts allt utan problem. Trode att vi skulle få bråka, men icke =) gumman var helt enkelt redo för att lämna tutten för gott. Så skönt =)

Kram för idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar