fredag 22 maj 2009

Ensamma hemma.

Är jag och gumman i helgen.
Anders är i Tennnäs för att skruva igång grävmaskinen som farfar köpt, å vad han ska med den vet jag inte riktigt. Men det var bra att ha så Anders, Stefan, Pappa och Mange har farit dit och dom kanske kommer hem i morron kväll eller om det vill sig så inte förän på söndag.
Nå ja..man överlever, ganska skönt och mysigt att bara vara med gumman trotts att vi trotsar och är lite jobbig ibland (hon älskar att reta mamma)
Har jobbat idag till kl 14, sen for jag och hämta gumman hos mommo där hon vart tills jag slutade för dagen. I morron jobbar jag också så då ska gumman vara hos mommo igen för hon är ju lite liten för att vara ensam hemma.

Jag bestämde ganska tidigt i veckan att jag och gumman skulle gå ut och äta, sen hakade mommo med och även Elin och Emma. Ganska mysigt trotts att gumman har mer än myror i brallan och kan absolut inte sitta still, men det är nått som man får leva med tror jag.
Jag hade tydligen myror i byxorna när jag var liten, men dom flyttade så nu kan jag sitta still ;)

Nu sover gumman i pappis säng, mysigt att ha henne vid min sida när Anders inte är hemma. Man får sällan mysa med gumman så man får verkligen passa på när tillfälle ges =)
Soligt och fint väder har det vart hela dagen, skulle ju regna och vara dåligt men regnet lyste med sin frånvaro och regn har det lovats till i morron men det återstår ju att se om det vill komma nå droppar.

Nu ska jag se vidare på Talang, äta lite snarra, gå upp i vikt och bara tycka allmänt synd om mig själv. Känns bebis sparka i magen och njuta av kvällen tills sängen kallar.
+6 kilo har jag kommit upp till, är på några dagar i v20 så halvtidens stund är inne...Bara hälften kvar, man måste se det positivt =) ska till BM om 2veckor så det blir mitt delmål, sen har jag delmål 2 är fram till semestern, delmål 3 efter semestern och delmål 4 oktober då bebis kommer. Dom delmålen har jag just nu, men dom hinner ändras.

Nepp..Nu till TV:n

Kram

1 kommentar: