lördag 7 mars 2009

BF


Ikväll har vi barnfritt, blev bara så. Farmor och farfar ville låna henne med till stugan och så blev det för gumman ville fara med. Så nu sitter man här ensam med endast gubben i huset.

Ska ligga i soffan hela kvällen och bara vara, är ganska trött så det passar fint. Här är en lite äldre bild från mitt vardagsrum taget förra våren. Men i stora drag ser det lika ut även nu, men andra kuddar då helt i vitt, och en annan matta för tillfället också ;) vart så fin bild att jag inte ids ta en ny ;) Ska försöka hitta andra lampor som jag vill ha över soffbordet i stället för fläkten och sen vill jag ju givet ha en annan soffa. Men som allt annat kostar den mycket pengar och just nu finns inte dom på kontot..eller jo det gör dom men inte i sånn bemärkelse att jag inte skulle få ågren om jag investerade i en soffa just nu. Måste spara lite så det inte känns tomt där. Är lite av en såndan person, gillar att köpa och inreda, kläder till gumman är också en annan sak jag gillar att köpa. Vill skämma bort henne lite. Men jag får lika mycket ångest om inte mer över att slösa som det ena stunden är att slösa, så därför måste jag ha ett helt eget konto med pengar så jag har i fall att. Jag får ju ta ut alla mina kvarvarande pengar från Skandia i sommar, och det skall jag också göra. Satte ju in en stor summa för nu strax 10 år sen, dom lovade då att man skulle få minst det dubbla i ränta..hm..få se nu.. har inte vart värt det, för det räntade inte alls så bra. Sen tog dom tillbaks en massa pengar av alla sparare för att rädda sina kriser efter alla skandaler dom haft hos Skandia. Jag har ju inte kunnat ta ut mer än en mindre summa/är, så det kan ju vara + då att man har ju kvar lite också ;) hälften i alla fall. Svärfar förvaltar en liten del i fonder och aktier, men även den tror jag ligger på minus vid det här laget pga alla finnanskriser hit och dit :(
Har varit ute på en liten skoterfärd idag, var ut i skogen där farmor och farfar höll på att gräva fram timmer. Var ut dit med lite lunch, vi gjorde upp en eld och grillade lite korv, åt mackor och sen for vi hem igen. Vill inte fara och skumpa runt på en skoter alldeles för länge för man vet ju aldrig. Så en lill sväng kan man ju alltid fara.
Gumman älskar ju att åka, men efter ett tag ute och efter allt plumsande i snön så ville hon inte mer ;) Fniss.
Ska nu slänga mig i soffan, slappa och se på sista kvalet i melodifestivalen, och kanske somna tidigt i kväll. Gumman sov helt otroligt till nästan 8 idag, det tillhör inte vanligheten.
Hon brukar ju vakna för e tuppen, men i natt kom hon vandrandes in till oss, så hon somnade väll så gott mellan oss till slut att hon sov så pass länge.
Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar