torsdag 26 mars 2009

Sol & vackert väder.


Soligt och fint väder är det även denna dag, men vad ska man hitta på att göra om man bara går hemma ensam? Orkar inte städa, man kan ju inte vara ute och promenera hela tiden heller och man kan ju inte ranta på stan bara för att ha nått att göra..eller?
Hm..ja..så är d.
Gumman är med fammo och faffa, behövde barnvakt på morron när jag skulle till AF på en ganska onödig sammankomst. Ett obligatoriskt info möte för arbetslösa. Men det sas ju som inget man inte redan viste efter att ha vart på några sånna informationer mellan jobben jag har haft..nå ja..var på den i alla fall och nu sitter jag bara och väntar på att jag ska fara på jobbet i 3 timmar. Börjar inte förän kl 15 idag och jobbar till 18.15.
Gumman fick följa med ut med fammo och faffa till stugan, hon har pratat om att få fara med fammo till stugan på torsdag sen i förrgår när hon fick vet att hon skulle få följa med ;)
Sen ska gumman få sova hos dom på lördag för att Anders ville att han och jag skulle gå ut och äta middag bara vi. Så gumman får sova borta en natt. Hon sover sällan borta, händer bara ibland när det är nått som vi ska göra. Kanske är dålig på att unna oss egen tid, men gumman går ju i första hand och jag blir bara stressad att ha henne tex på dagge om jag bara är hemma, eller att ha henne där bara för att jag skall göra nått.
Så nu när jag bara jobbar 22 tim/vecka så får gumman vara hemma när jag är d. På så sätt får jag ju se henne mer. Man får njuta medans vi bara är 3 i familjen och ta vara på tiden med gumman och njuta av utvecklingen (både på gott och ont) trottsen kan jag syfta lite smått på :( men men..den är ju en del i den stora utvecklingen,och en dag kanske d ändras så vi bir fler. Hoppas det gör det och ganska snart ;) men man får ta en dag i taget.
Jag kan ju inte heller stanna kvar i kalix efter jobbet för att handla, utan jag måste fort fara och hämta gumman på dagis..annars får jag inte alls ro att handla. Kan ju vara ganska dumt att göra så men jag kan d bara inte. Då får det kosta en extra resa till och från kalix..bara nått som sitter i.
Nå ja..håller nu på att koka en kyckling som skall bli middagen i kväll, Anders får färdigställa och rensa den och göra det grisiga jobbet ;)
Ska ta mig en solig promenad runt byn innan jag far och jobbar, måste bara vara ute när det är så fint väder i alla fall en sväng..annars känns det ju ännu jobbigare att inte ha gjort nått alls idag fast jag skulle ha hunnit med städ, fönstren mm mm mm...men orken...var finns du?
Fick föresten en bukett med blommor av min man igår...glatt överaskad över att han vart och köpt mig en blomma. Händer ju inte alls så ofta men sen vet jag var blommor kostar och tycker att det egentligen är onödiga pengar ;) men det är ju alltid kul att få blommor ändå :)
Helena hade komponerat ihop den ;) tack för bandet :) kommer nog komma till användning nån stans
Nepp! Nu måste jag göra nått.
Kram

1 kommentar:

  1. hihi...lite spets är ju aldrig fel=) visst blir det stressigt att jobba haltid när det e dagis och handling, luncher och sovande som ska passa in...hojja, blir ju så fel innan man får i sig mat själv också...nåja, man ska väl inte klaga=) cs imorgon

    SvaraRadera