lördag 14 mars 2009

Lördag

Ja ha..då var det lördag och den är nästa slut. I morron söndag och sen blir det måndag och jobb igen. Lät som att mamma skulle göra middag i morron, men måste kolla om det skulle bli så. Önskade stek, med potatis, sås och grönsaker mm.. Mammas mat är god, trott grädde och annat nyttigt ;)
Har varit hemma i veckan pga vissa saker så det känns ganska jobbigt att fara och jobba igen på måndag för det nu var ett tag sen man var där.
Men jag jobbar bara 4 tim på måndag, för from måndag gäller det nya shemat, och då blir det betydligt mindre jobb för min del på papper. Men men...kan ju inte bara stanna och hoppa in hur som hells, men det blir nog bra i slutet i alla fall.
Gumman har fått vara på dagge i veckan i alla fall trotts att jag vart hemma, men mycket kortare dagar, i alla fall fram tills lunch så att jag bara ha kunnat ta det lugnt som det rekomenderades. Blir ju lite nojig av mig och man vill ju bara att allt ska vara väl..men man får bara vänta och se.

Gumman aningen trottsig som vanligt, men annars är allt som vanligt. Man ligger hemma i soffan ennsam varje kväll, men det verkar som att jag får sällskap idag.
Annars är det skoterbygge, skottning, jägarexamen, annat svammel som brukar kunna komma in mellan. Så det slutat med att jag sitter här ensam och ugglar :( mindre kul!
Nå ja..man har som lär sig efter snart 10 år, att det blir inte bättre än så här!

Ska nu strax göra gumman klar för natten.

Kram

1 kommentar: