onsdag 22 juli 2009

Amanda grunnar.

Amanda säger på morron..
-Mamma, Pappa är det morron?
Sen när hon ser mig säger hon.
-Mamma..Frissan måste klippa en ny frisyr för den är stökig ;)
Och ger mig en bit papper för att hon vet att det första jag måste göra på morron är snyta mig + att jag fick nysa en del innan jag kom mig upp ur sängen. Så hon visste nog vad som var på G =)

Igår sa hon att -Mamma du är nygg i håret mamma!

Men nu kan jag inte låta bli att känna mig som en kille uppe i huvet =( jag kan som inte komma överens med min nya frisyr =( och jag känner så här varje gång som jag klippt mig. Vart ju kortare än planerat, men det växer ju ut så småningom.

I måndags så sa gumman..
-Bäbisen växer Mamma!
-Det ska bli spännande när bäbisen kommer.

Sen stryker hon över magen och kramar den =) Så ibland kan även min lilla trotsiga gumma vara mysig och gosig =)
Innan d var hon ganska hopplös, som även igår. Och jag sa efter d att hon pratat om bebben så sa jag att jag hoppas den är snällare än du med mamma.

-Jo mamma! Jag är lite bråkig.

Kunde inte mer än hålla med ;) Skratt!, men jag älskar henne mer än nått annat så vänner är vi nu i alla fall =)

Gumman somnade strax efter 19 igår halvsittande i soffan, men vaknade till då vi bar över henne i sängen.
Men hon somnade om en stund senare efter en del grunnade och surrande och sovit till strax efter 7 så hon har fått sig ordentligt med sömn så jag hoppas att dagen kommer gå bättre än gårdagen =)

Ska kanske hjälpa svärmor med att måla lite på huset idag, men det tar emot på nått jobbigt vänster. Nå ja..ska tömma bron och börja skrapa och måla lite vitt så det blir fint igen.
Till veckan kommer vi åka till Lycksele, har bokat ett rum men inte fått bekräftat än om det var ledigt och klart. Annars så får vi ta nån annan dag.

Nu ska jag ut och möta solen i min nya kill frisyr =( hm.. Det är inte fult klippt, det är bara jag som inte kommit överens med den än.

Ps. Vilka sparkar kotten får in...Jisses! Gör ju jätte ont JU! sega sparkar där h*n pressar mot skinnet. Och livlig som aldrig förr, så även igår kväll. När jag ropade på Anders från sängen och han kom så vart det helt lugnt, och när han gått satte h*n igång igen ;) liten buse redan nu =)

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar