lördag 18 juli 2009

Ranua Djurpark

Idag har lilla familjen vart på en utflykt till grannlandet Finland och Ranua Djurpark. Gumman trivdes som fisken i vattnet i alla fall =) kollade på alla djuren och lyssnade ganska så bra på vad man sa..duktiga tjejen. Så här kommer det lite bilder på gumman från våran lilla tripp.
Det är ju helt klart henne som är värt att fota ;)
Så här står gumman och kolla på små möss eller vad det var, men intressant tyckte hon det var i alla fall!
En trött isbjörn ligger och mojsar sig, vi kom även denna gång då dom sov.
Men bättre lycka 3:e gången kanske ;) Var ju hit för 2 år sen och då sov dom rackarna också..men men..

Gumman poserar framför en bild på en björn =)

Bästa bilden av dom alla var när hon kikade ut genom detta plank, regnade just då men det vart ett jätte fint kort i alla fall =)

Mammas sötaste gumma.


Var ganska så bra väder för att vara på djurparken, inte en mygga för det fläktade lite. Det enda var att det kom två små regnskurar, men då fick gumman krypa ner i vagnen och vi gick under paraplyet så det gick bra. Slutade regna ganska så fort. Annars så en helt klart lyckad dag, för utom att jag fick vakna före f-n på morron igen,men nu har jag med svärmors hjälp hittat ett eller till och med två nässpray som jag kan ta. Åtminstånde fram tills på måndag då jag ska ringa och rådfråga med en läkare och med en barnmorska. Bara för att vara säker och den verkar hjälpa till lite. är ju helt sjukt hur jag annars får nysa, snyta och ha mig =( Ska nu strax bara slappa i soffan, mysa under filten och bara ta det lugnt. Äta lite snarra och bara vara. I morron är det en ny dag som man kan hitta på bus och roligheter. Jag kanske drar med gumman på badhuset om dom har öppet, men det återstår ju att se vad vi kan tänkas hitta på.

Hej svejs!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar