måndag 20 juli 2009

Frissan!

Idag har vi varit till frissan jag och gumman, men det var bara gumman som fick sig en omgång av saxen =) hon var så snäll och satt så snällt att jag vart ganska så förvånad. Trodde att jag satt med fel barn där. Men gumman skötte sig jätte bra. Mamma blev så stolt och glad att det blev både lunch och en stor mjukglass till efterrätt på stan =) Var till mommo och hon hakade på.
Tack för lunchen mommo =)
Här kommer i alla fall en före bild på gumman, ganska så långhårig vill jag lova, hon är inte klippt sen oktober, förutom när mommo hjälpt mig att klippa luggen. Var ju som en hacke biff sist hon var till frissan, så jag bestämde mig för att prova nån annan och detta resultat här nedan vart jag så nöjd med att det kommer bli gummans frissa. Var så sugen på att klippa mig själv också för hon hade drop in, men jag bangade ur och tänkte att det funkar inte att jag också ska klippa mig när det bara är jag och gumman. Så jag får boka en annan tid ;)
Gumman vart så söt i sitt ny klippta hår =) Fick även en liten färgdusch i luggen med sin favoritfärg rosa. Hon är ganska mallig över att ha fått färg i luggen och över att hon var så duktig och fick så mycket beröm =)
Klipptes ganska mycket och det behövdes, mycket hår som klipptes bort var i ansiktet och det är så skönt att nu kanske inte allt kommer vara i maten när hon ska äta.
Är man inte söt..så säg? =) det tycker då mamma i alla fall =)

Nu ska man fortsätta njuta av sin semester och det fina vädret, är ju första dagen men fick vara in på jobbet idag och fylla i löneraporten som jag glömde göra klart i fredags så slipper jag fara in senare. Imorgon kanske det blir badhuset för gumman och mig, om dom nu har öppet. Är ju så konstiga tider nu under sommaren.

Kram för nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar