lördag 25 juli 2009

Städat och donat.

Idag har jag varit på den duktiga sidan, eller egentligen hela veckan.
Jag har målat och åter målat bron och har bara en sida kvar andra varvet sen är hela bron klar, det har jag pysslat på med i några dagar
Sen är det bara resten kvar. Men en del är i alla fall avklarat så det känns ju skönt =)
Har städat hela nerdervåningen idag, putsat alla fönster medans Anders har damsugit alla rum, lister mm. Sen har jag dammtorkat och skurat efter d. Så nu är det en ren fräsch lukt här hemma (inte för att det luktat illa innan, men ni fattar =), och det känns så skönt att det är torkat och att alla fönstren är putsade både ut och invändigt på nedervåningen. Uppe spelar det ingen roll för vi är inte helt klar med vindan så när den är helt renoverad klar så ska jag fixa till där uppe också.
Nu har alla pelargonior åkt ut och kvar är mina murgrönor =) satte en murgröna i hallfönstret i stället för min rangliga mårbacka pelargon. Vart helt klart ett lyft =)
Den fick flytta ut på bron i stället =) Blev så fint mot d helt ny målade broräcket =)

Pysslat lite i tvättstugan också, varför kan man inte ha fint där också ;)

Lite pyssel på bänken i hallen =) där står lådan till Posten tom och väntar på breven ;)


Så jag har haft fullt upp hela dagen lång och den började tidigt av en galande fröken strax efter 6 så grinade hon och skrek av nån annledning..men när hon tystnat och kommit upp så var det bara att resa på fläsket från sängen och gå upp.
Men jag började inte städa då, fanns ingen energi alls till sånt just då, men sen är bjöd sig gubben att damsuga allt om jag vaskade och då gnistrade det till och energin flödade ;) jag tog på en gång och satte igång och nu sitter man här och väntar på middagen i vårat ny städade hem =) Anders grillar på kålgrillen och det luktar verkligen sommar.
Soligt och varmt har det varit hela dagen, tror det har varit typ 26 grader i skuggan och blåst ganska friska vindar så tvätten jag haft ute torkade i ett naffs. Så med andra ord har jag fått mycket gjort idag, är så stolt =)
Svärfar frågade varför man måste städa på sommarens varmaste dag..nå..det spelar väll ingen roll och har man energi till det så är det bara att passa på och smida medans järnet är varmt ;)
Men nu..så är energin slut och jag ska bara slappa resten av kvällen.

Kram från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar